Kom ons bestuur versterken!

Leerkansen Zeist is op zoek naar twee enthousiaste vrijwilligers die zich willen inzetten voor het bestuur van de stichting. We zoeken een coördinator voor de portefeuille aanvragen en een penningmeester. Wil jij jouw kennis en ervaring inzetten voor een maatschappelijk doel? Maak het verschil en meld je bij onze secretaris, zodat we na de zomervakantie samen van start kunnen gaan.

Penningmeester

Als penningmeester ben je verantwoordelijk voor het beheren van onze financiën en het financieel overzicht. Je zorgt voor een correcte en transparante verwerking van ons budget, voert betalingen uit en stelt het jaarverslag op. Daarbij houd je toezicht op de budgetten en verplichtingen, en ben je betrokken bij de financiële verslaglegging en de communicatie hierover in het bestuur. Samen met de secretaris ben je een steunpilaar voor de voorzitter.

Wie zoeken wij?

Wij zoeken een bestuurder met kennis van en ervaring met financiën. Je onderschrijft onze doelstelling en vindt het prettig om samen te werken. Wij zijn een collegiaal bestuur. Tijdbesteding is ongeveer 8 uur in de week, liefst enigszins flexibel in te zetten.
Het is een pré als je digitaal vaardig bent en onze database kan beheren (met ondersteuning van professionele, betaalde hulp).

De huidige penningmeester stopt per 1 januari 2025. We zoeken iemand die rond september kan intreden, zodat er een goede overdracht plaatsvindt.
Kom ons bestuur versterken met jouw financiële expertise. Stuur een korte motivatie en CV naar secretaris@leerkansenzeist.nl.

Coördinator Aanvragen

Als bestuurslid met de portefeuille Aanvragen vorm je de spil rondom de financiële ondersteuning voor gezinnen. Je hebt de verantwoordelijkheid om aanvragen te beoordelen en goed te keuren. Daarnaast ben je de contactpersoon voor de vrijwilligers die de aanvragen administreren en de directe contacten onderhouden met de scholen. Een belangrijk onderdeel van je rol is het onderhouden van contacten met beoordelaars en verwijzers van verschillende instellingen in Zeist.

Wie zoeken wij?

Voor deze functie vragen wij iemand met affiniteit voor onze doelgroep en onze beleidstaken. Je beschikt over coachende en leidinggevende vaardigheden en hebt het gemak om te communiceren en intermenselijk contact te onderhouden. Overzicht en betrouwbaarheid zijn voor jou vanzelfsprekend, evenals empathisch vermogen en resultaatgerichtheid. Het is een pré als je ervaring hebt in een sociale of maatschappelijke omgeving en je plezier hebt in het begeleiden van anderen.

Het vraagt ongeveer 16 uur per week van je tijd, waarbij de werkzaamheden – afhankelijk van de periode in het jaar – wel eens drukker of rustiger kunnen zijn. Tijdens de schoolvakanties staat het werk meestal stil. De functie is geschikt om vanaf september 2025 te starten, zodat we een goede overdracht kunnen regelen en alles soepel kan verlopen.
Maak het verschil, word onze nieuwe bestuurslid! Stuur een korte motivatie en CV naar secretaris@leerkansenzeist.nl.