Onze organisatie en de voor ons werkende adviseurs doen hun uiterste best om ouders zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat er vergissingen of fouten worden gemaakt waardoor een probleem kan ontstaan.

Een paar voorbeelden
Hier volgen een paar voorbeelden voor het indienen van klachten:
- U heeft een klacht over de manier waarop u te woord bent gestaan.
- U vindt dat er niet goed is omgegaan met uw privacy.
- U bent het niet eens met de beslissing dat wij geen bijdrage of een ‘bijdrage onder voorwaarden’ verstrekken.
Een klacht kunt u schriftelijk indienen bij de Stichting Leerkansen Zeist.
Per e-mail: secretaris@leerkansenzeist.nl
Per post: Stichting Leerkansen Zeist, Antwoordnummer 5545, 3700VB (postzegel niet nodig).
Telefonisch: 06 47 96 78 15
Het is belangrijk dat u in uw klachtbrief vermeldt:
- Uw naam, adres en telefoonnummer en voor zover mogelijk uw e-mailadres.
- De dagtekening (de datum dat u de brief schrijft).
- Uw relatie tot het kind /de leerling (ouder, voogd of verzorger).
- Een omschrijving van de klacht en wanneer en waar de situatie zich heeft voorgedaan.
- Welke actie u heeft ondernomen om het probleem in overleg met de adviseur respectievelijk de beoordelaar adviesaanvragen op te lossen.
- De naam van de betreffende adviseur respectievelijk de beoordelaar adviesaanvragen.
Afhandeling
Uiterlijk 14 dagen na ontvangst van uw klacht krijgt u een schriftelijke ontvangstbevestiging van het bestuur.
Nadat we uw klacht ontvangen hebben, legt het bestuur uw klacht voor aan een onafhankelijke commissie die uw klacht behandelt. Als dat nodig is, wordt u door deze commissie uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek.
Uiterlijk één week daarna neemt het bestuur op advies van deze commissie een besluit dat wij schriftelijk aan u meedelen. Tegen deze beslissing van het bestuur is geen beroep mogelijk.
Wij nemen uw klacht serieus en zoeken bij de behandeling hiervan naar een mogelijke oplossing. Mede hiermee proberen we onze dienstverlening steeds verder te verbeteren.